Rear Millenium World Championship

Martin Krejčiřík

25.9.99 - 1. závod - Kyalami

Předkvalifikace

První závod, vlastně první session, to je vždy velký krok do neznáma. Pokud navíc startujete poprvé v novém týmu (před sezónou jsem vyměnil rudé Ferrari za Brabham, ehm, tedy spíše byl jsem vyměnen), je to o to horší.
Při prvním pohledu na soupisku týmu Brabham, mi bylo hned jasné, že Marko Viitanen bude asi dominovat, ale ostaní, s těmi by se dalo soupeřit. Remco je sice také extratřída, ale třeba Petera Arnholma jsem již několikrát porazil.
Během testů jsem dosáhl času 1:20.8x a přiblížil jsem se tak svému osobnímu rekordu s Ferrari na 1 desetinu. Říkal jsem si, že hlavní bude neudělat chybu a nevyletět z dráhy. Proto jsem asi 15 minut zůstal v boxu a sledoval ostatní.
Jak se dalo čekat, Marco Viitanen zajel skvělý čas 1:20.300 (a to si ještě později stěžoval jak byl pomalý !). Peter jezdil samostatná kola (vždy 1 ostré a do boxu) a když se dostal pod 1:21.5, rozhodl jsem se že zajedu všechna svá kola najednou.
První dvě ostrá kola jsem jel velmi opatrně a pomalu zrychloval. 1:22.x bylo ovšem málo a tak třetí kolo jsem jel už naplno. Bohužel nevyšlo mi brzdění do zatáčky Sunset a dostal jsem se na trávu. To je v tomto místě velmi nebezpečné, ale podařilo se mi vůz udržet a dostat se bez kontaktu se svodidly zpátky na drahu. Vše tedy bylo na posledním kole. Crowthorne, Barbeque, Jukskei, Sunset, všechno vyšlo na jedničku. Plnou rychlostí k Esses, když vtom spatřím zběsilé mávaní žluté vlajky. Přehoupnu se přes horizont - napříč dráhy stojí Honda ! Prudké cuknutí vpravo na trávu a jsem za ním. Nejméně půl vteřina je ale ztracena.
Výsledný čas 1:21.53 a šesté místo znamená účast v závodě G1. Škoda ztracené půl vteřiny, Brabhamy byly neuvěřitelně vyrovnané, rozhodovaly doslova setiny. To bylo i důvodem, že manažeři rozhodli rozšířit počet kvalifikovaných Brabhamů, na úkor jiných, méně vyrovnaných značek.

Kvalifikace

U tak dlouhého závodu není kvalifikace až tak důležitá, všichni se připravují spíše na hlavní závod. Začátek tréninku byl kolem půlnoci našeho času. Měl jsem v plánu strávit boji o nejlepší čas maximálně polovinu tréninku, ale nakonec to bylo podstatně více. Už hned první při prvním pokusu se mi zablokovalo kolo v zatáčce Crowthorne a skončil jsem ve zdi. Dle pravidel musí následovat dlouhá cesta zpět do boxů k opravě.
Tím problémy neskončily, dráhu jsem opustil ještě jednou, ale nakonec jsem si připsal solidní čas 1:21.30. Znamenalo to 6. místo na startu a druhé mezi Brabhamy. Zbývajících asi 10 minut, jsem věnoval tréninku s plnou nádrží.

Závod

Start byl opravdu fantastický. Nedošlo k žádné kolizi a celé pole se plynule vydalo do 80 kol Grand Prix. Ač jsem se snažil jet opatrně, ve druhé zatáčte (Barbeque), jsem se dostal na trávu, ale o pozici jsem nepřišel, protože jezdec za mnou (tuším že to byl Greg Longfield) byl velmi opatrný. Špička se začala mírně vzdalovat, ale Greg se mě držel jako klíště. Kolem 5. kola byl příliš rychlý v Sunset a zmizel mi ze zrcátka.
Během prvních 10. kol se situace stabilizovala. Několik jezdců odpadlo, jezdil jsem na 5. místě. Za mnou byl s odstupem několika vteřin Neil Charlton, ale cítil jsem, že jsem rychlejší. Bohužel ve 13. kole přišlo disco, tedy problémy se spojením a odpojení od serveru.